Stacje wolnego ładowania montowane są w Zajezdni Limanowskiego. To tam będą ładowane akumulatory autobusów podczas ich nocnego postoju, by rano mogły wyjechać na ulice Łodzi. W zajezdni przy „Limance” będzie 17 stanowisk z ładowarkami plug-in. Dodatkowo elektryki będzie można ładować na sześciu krańcówkach – na Janowie, Retkini (ul. Maratońska), ul. Szczecińskiej, pl. Mikulskiego, Dworcu Fabrycznym i na Retkini przy ul. Kusocińskiego. Tam zostaną zainstalowane ładowarki z tzw. odwróconym pantografem.
Autobusy Volvo 7900 Electric, które zostaną w przyszłym roku dostarczone do Łodzi, będą niskopodłogowe i dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi. Elektryki pomieszczą 75 pasażerów, w tym 34 osoby na miejscach siedzących. Będą wyposażone m.in. w klimatyzację, system informacji pasażerskiej z ekranami LED i LCD oraz ładowarki USB.
Pojazdy te będą kursowały na liniach 86, 83 i 80, które przebiegają przez centrum miasta.
Koszt całego projektu to 65 mln zł brutto, natomiast 17 autobusów to 38 mln zł netto. Unijne dofinansowanie wynosi 84 proc.
Projekt pn. „Program niskoemisyjnego transportu miejskiego – zakup 17 autobusów elektrycznych wraz z wybudowaniem infrastruktury niezbędnej do ich obsługi". RPO WŁ 2014-2020.
Projekt pn. "Program niskoemisyjnego transportu miejskiego - zakup 17 autobusów elektrycznych wraz z wybudowaniem infrastruktury niezbędnej do ich obsługi" realizowany w ramach umowy o dofinansowanie nr UDA.RPLD.03.01.03-10-0001/18-00 zawartej w dniu 3 marca 2020 r.
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.